5 jaar kanker vrij en nu weer terug

Na de diagnose: reacties van de patiënt, omgaan met gevoelens, zorgen voor jezelf, hoe u kunt helpen.

Re: 5 jaar kanker vrij en nu weer terug

Berichtdoor wendy78 » zo 18 aug 2013, 00:41

Hoi Linda,

Hoe gaat het nu met je man?

Gr. Wendy
wendy78

Berichtdoor Vrouw53 » wo 15 mei 2013, 11:47

Dag Inkie, bedankt voor je reactie. Vanmorgen de uitslag ontvangen en wat voor één. Zijn hoofd is schoon er is niets meer te zien wat een opluchting!
Met nog 1 chemo te gaan zien we licht aan het einde van de tunnel.
Nu maar hopen dat deze chemo wat langer zijn werk blijft doen!
Wat betreft jouw opmerking dat hij gewoon werkt. Hij is stereotactisch bestraald, dit houd in dat men alleen de tumor aanpakt en neit de gehele schedel. Hij heeft nergens geen last van gehad. Natuurlijk heeft hij na de chemo wel de gebruikelijke klachten zoals moeheid en je lamlendig voelen maar ziek is hij niet echt. We houden hoop ook al is het wel eens moeilijk.

Gr Linda
Vrouw53

Berichtdoor inkie » di 14 mei 2013, 21:37

hallo.

ik zit je verhaal met verbazing te lezen.
je man heeft uitzaaingen in ze hoofd en werkt nog.
ongelooflijk knap.
ik hoop voor jullie dat hij er zeker nog 5 jaar bij mag krijgen.
al gaat het nu wel wat harder dan jullie gedacht hadden.
maar geef het niet op,
de wonderen zijn de wereld niet uit.
me moeder kreeg ook chemo in tabletvorm,
en dat ging heel goed,
maar chemo komt niet in je hoofd daar moet je echt voor bestraald worden.
wacht de mri af, mischien valt het allemaal mee.
en kan die nog een tijd mee,
zie het positief,
tegen mijn ma zeiden ze.
mevrouw u bent uitbehandeld,we kunnen niets meer voor u doen.
en dan sta je, de wereld staat stil.
me moeder is 1.5 jaar ziek geweest,
in sept kreeg ze dat te horen.en 6 weken erna is ze overleden.
helaas vrouw ik wil je niet ongerust maken.
maar ooit zal die tijd ook voor je man komen.
ik zit al een tijdje op dit forum als nabestaande,
en er zijn er al vele weggevallen.
veel te veel en veel te jong.
ik wens jullie veel kracht en sterkte,
mischien wil je nog laten weten wat de uitslag is.
de mensen op dit forum leven met je mee.

inkie
inkie

5 jaar kanker vrij en nu weer terug

Berichtdoor Vrouw53 » di 14 mei 2013, 20:00

6 jaar geleden werd er bij mijn man bij toeval longkanker ontdekt. Er volgde een succesvolle operatie en dat was het eigenlijk, geen nabehandeling helemaal niets. Natuurlijk hadden we ieder half jaar een controle maar daar maakte de artsen en mijn man zich geen zorgen over. Ik ben altijd bang geweest dat het terug zou komen. Op de laatste controle vorig ging het helemaal mis. Daar kregen we te horen dat de kanker terug was en hoe. Een 4 cm grote tumor werd er gezien in de andere long! Daar gingen we weer, de molen in. De tweede klap kwam ook nog uitgezaaid in de lymfklier. Nog steeds overtuigd dat we het zouden gaan redden en er weer een operatie zou komen moest er voor de zekerheid een MRI van de hersenen gemaakt worden, de arts zei nog dat hij hier niets van verwachtte. Helaas, in de hersenen zaten 4 kleine tumoren. Waar in januari 2012 nog helemaal niets te zien was slaat in Augustus de grond onder je voeten weg. Mijn man is 58 jaar we willen nog zo veel. In Augustus 2012 werd er gestart met de chemo die in eerste instantie aansloeg. Na 4 chemo's dachten we rust te krijgen. Weer niet. Één hersentumor was 3 keer zo groot geworden en hij moest bestraald worden. Na een controle in het ziekenhuis hoorde we dat de longtumor weer aan het groeien was en inmiddels hebben we chemo nummer 3 achter de rug. De dokter had het erover hierna door te gaan met chemo in tabletvorm. Morgen krijgen we de uitslag van de MRI die vorige week is gemaakt. Met angst ga ik naar het Erasmus. Mijn man is ontzettend positief en een enorme vechter. Hij werkt nog steeds alleen in een lager tempo maar hij gaat wel. Hij heeft een afspraak met de longarts er over 5 jaar nog te zijn, ik hoop het maar geloof er niet in. Ik volg de blogs van Henrike en Esther die hun verhaal hebben verteld in de ervaringsverhalen en daar haal ik mijn troost uit. Soms kan ik wel gillen, gewoon uit wanhoop. Wat een verschrikkelijke ziekte is het toch.
Vrouw53

Vorige

Keer terug naar Verhalen van patiënten of hun naasten